Workshop programmeren plusklas

Ergens vlak voor de zomervakantie kwam er een prijsvraag voorbij van het bedrijf Topicus in samenwerking met iQ Maak. Er moest een programmeervraagstuk worden opgelost. Antwoorden werden afgewogen, de prijsvraag werd ingevuld en toen was het afwachten… Begin september kwam de uitslag, de Plusklas van de Viermaster had een workshop programmeren gewonnen.

Op 10 oktober was het zover, de prijs werd verzilverd. In alle vroegte werden de kinderen naar Deventer gebracht om daar te gaan genieten van een ochtendvullende workshop programmeren. De kinderen maakten kennis met de 'jambot', een robot die boterhammen met jam kan besmeren, en de beginselen van wat programmeren nu eigenlijk inhoudt. Daarna was het tijd om zelf te gaan proberen om een spelletje te programmeren. Na nog een rondleiding en een korte workshop ontwerpen was de ochtend weer voorbij. ,,De kinderen hebben genoten en veel nieuwe kennis opgedaan. Op school zullen de kinderen nog een project programmeren gaan doen zodat ze alle nieuwe kennis kunnen gaan toepassen'', aldus plusklasdocent Lianne Blanken.
Media
  • Programmeren plusklas.png